Zachráňte motor 3,0 TDI pred zadrením

Zadretý kľukový hriadeľ

Ak vlastníte Volkswagen alebo Audi 3,0 TDI vyrobené po roku 2013.

Máte pod kapotou tikajúcu bombu!

Je ňou príliš nízky tlak oleja.

Opravte to, skôr než sa váš motor zadre.

Nízky tlak oleja je hlavnou príčinou zadretia motorov 3,0 TDI EA888 evo.

Znížený tlak oleja v motore je používaný vo všetkých automobiloch Volkswagen Touareg a Audi A4 A5 A6 A7 A8 Q5 Q7 Q8 s motorami 3,0 TDI V6 generácie EA897evo.

Problém sa týka niekoľkých stoviek tisíc Audi a Volkswagenov vyrobených po roku 2013.

Až v marci 2020 koncern VW zmenil nastavenia motora zvyšujúc tlak oleja.

Bohužiaľ ekológia zvíťazila nad rozumom a tlak oleja v autách po roku 2020 je stále príliš nízky. Podľa nášho názoru by sa tlak oleja mal zvýšiť oveľa viac, než to urobili programátori z VW.

Okrem nízkeho tlaku oleja môže byť príčinou zadretia motora aj riedenie oleja palivom.

Nízky tlak oleja

Riadenie tlaku oleja

Na aký účel bol znížený tlak oleja?

Zníženie tlaku oleja pri nízkych otáčkach motora malo spôsobiť menšiu spotrebu energie potrebnej na vytvorenie tohto tlaku. Spôsobom, ako znížiť výkon potrebný na pohon olejovej pumpy, je použitie pumpy s regulovateľným výkonom riadeného počítačom motora.

Menej energie spotrebovanej olejovou pumpou malo mať za následok zlepšenie emisie výfukových plynov.

Celý tento patent bol zavedený, aby sa splnili požiadavky na emisie spalín v súlade s normou EURO 6.

Funguje to takto: riadiaci počítač motora prijíma dáta z čidla merajúceho tlak oleja a potom riadi elektromagnetický ventil tak, aby dosiahol hodnoty zhodné s zapísanými v mape, ktorá určuje tlak oleja v závislosti od jeho teploty a otáčok motora.

Príliš nízky tlak oleja vedie k poškodeniu motora a turbodúchadla.

To asi nikomu netreba vysvetľovať.

Do nášho servisu prichádzajú Volkswagenu a Audi 3,0 TDI, vybavené olejovou pumpou s variabilným výkonom, v ktorých motory sa zadreli pri najazdených niekoľkých desiatkach tisíc kilometrov!

Motory v týchto vozidlách sú často tak silne zadreté, že sa ich neoplatí opravovať.

Zvýšte tlak oleja predtým, než dôjde k poruche

Krivka tlaku motorového oleja
Ak vlastníte Audi alebo Volkswagena 3,0 TDI vyrobeného po roku 2013,

vo vašom aute je najpravdepodobnejšie motor EA897evo, v ktorom sa nachádza čerpadlo oleja s premenným výkonom a je znížený tlak motorového oleja.

Skontrolujte, či vo vašom aute je taký motor. Prečítajte označenie motora z nálepky.

Môžete nám tiež poskytnúť VIN vozidla, skontrolujeme, aký motor sa v ňom nachádza.

Ak máte motor EA897evo a nikto predtým neupravil v ňom nastavenia tlaku oleja, potom vášmu motoru určite hrozí zadretie, kvôli príliš nízkemu tlaku oleja.

Zmena nastavení tlaku oleja pomôže predĺžiť životnosť vášho motora.

Skontrolujte, aký je tlak oleja vo vašom motore.

Prečítate to akýmkoľvek diagnostickým testerom.

Pozrite si video. Ukazujeme, ako to robiť.

Zvýšenie tlaku oleja vykonávame na počkanie (trvá to približne pol hodiny).

Na vyššie uvedenom videu ukazujem, ako to robíme.

Zvýšením tlaku oleja zachránite motor pred zadretím a obrovskými nákladmi na opravu.

Spoznaj nás lepšie

Baner VAG-EXPERT

Navyše ponúkame:

Preprava auta

Váš automobil na opravu vyzdvihneme z ľubovoľného miesta v Poľsku a Európe

Náhradné vozidlo

Počas opravy vášho vozidla môžete dostať náhradné vozidlo

Kontaktujte nás

Konzultantka VAG-EXPERT

Máte otázky týkajúce sa výmeny alebo opravy motora?

Pomôžeme vám prijať rozhodnutie

08:00-18:00
VAG-EXPERT

ulica Kolonia 19

43-430 Skoczów

Autorom a vlastníkom tejto stránky je: